Mensen maken merken

Branding en huisstijl voor LeaseLinqNavigeren naar de beste deal

In een paar woorden kunnen vertellen waar je bedrijf voor staat. Dat was een belangrijk doel van onze opdracht voor LeaseLinq. Als intermediair voor het MKB en ZZP’ers in de wereld van de zakelijke autolease, is LeaseLinq de enige in zijn soort. Voor medewerkers was het soms lastig uitleggen wat zij hun klanten te bieden hebben. In de jaren van de oprichting stond het ontwikkelen van hun merkidentiteit niet op de eerste plaats. Inmiddels staat het bedrijf stevig in z’n schoenen met meer dan 15 medewerkers en wil het zijn marktaandeel vergroten. Tijd voor een merkverhaal dat helpt bij het realiseren van hun groeidoelstellingen. Buro Dirigo stapte in voor een gezamenlijke rit met als bestemming: een nieuwe branding voor LeaseLinq. 

“Het traject met Dirigo is van grote waarde geweest. We hebben er een nieuwe branding met frisse huisstijl aan overgehouden. Ook op social media hebben we nu een duidelijk herkenbaar beeld”.

Joëlla Schenk, LeaseLinq   

Onderzoek naar ‘the sweet spot’ 

Zoals altijd zijn we gestart met onderzoek naar ‘the sweet spot’: het snijvlak van klant-, organisatie en concurrentieperspectief. Dat deden we middels klantinterviews, binnenkijksessies en het opstellen van een confrontratiematrix. Zo maakten we samen met de medewerkers helder hoe LeaseLinq zich onderscheidt van andere makelaars in de leasemarkt en wat hun klantbelofte is.  

Regisseur in het leaselandschap  

Met de klantbelofte op zak stond het nieuwe merkverhaal van LeaseLinq in de steigers. Het bepalen van hun merkkarakter was de volgende stap. Daarmee zet LeaseLinq koers voor hoe ze als bedrijf te werk willen gaan. Met andere woorden: het gedrag van het merk. Aan de hand van het karaktermodel van Business Openers begeleidden we LeaseLinq met workshops bij hun karakterkeuze. Met het karakter van de regisseur wil LeaseLinq met hun dienstverlening alles rond een leasedeal tot in de puntjes verzorgen voor hun klanten.

“De Dakar-rally was onze inspiratiebron. De ronde lijnen baseerden we op de routeboekjes van de woenstijnrally. Navigeren op zo’n route is een uitdaging. Daarin zagen we een parallel met het leaselandschap. LeaseLinq pakt de rol als navigator om veilig de finish te halen”.

Annemarie den Breejen, vormgever 

Huisstijl met karakter

Het merkverhaal en –karakter vertaalden we naar de nieuwe huisstijl. We kwamen tot een heldere, duidelijke en verbindende uitstraling. 

Na de uitrol van de nieuwe branding zijn alle medewerkers in staat om het merkverhaal makkelijk aan klanten uit te leggen. LeaseLinq integreert het nieuwe merkzijn stap voor stap in al hun communicatie.  

Diensten die we hierbij inzetten

Cases Bekijk meer

Wil je graag of heb je een vraag voor ons?

  • Buro Dirigo
  • Hendrik Figeeweg 1-U
  • 2031 BJ Haarlem
Mensen maken merken