Met marketing die alleen om positionering, USP’s en kernboodschappen draait, red je het niet meer. Het gaat vandaag de dag meer dan ooit om opvallen, jezelf onderscheiden en een emotionele snaar raken. Alleen zo kun het hart van mensen veroveren. Dat vraagt om communicatie met gevoel. Om uitingen die vonken. Zodat je merk wordt herinnerd wanneer het er toe doet. Maar het begint allemaal met de juiste communicatiestrategie. Hoe pak je dat aan? En waar moet je op letten bij de uitwerking?
Lees het in onze whitepaper ‘Een succesvolle communicatiestrategie in 4 stappen’.
Het is goed om een doel te hebben. Noem het een bestemming. We scherpen je doelstellingen en stippelen de route er naartoe met jou uit. Wat is je tone-of-voice? Welke middelen zetten we in? Onderweg blijven we betrokken en stellen we waar nodig bij. We baseren ons op de laatste gedragswetenschappelijke inzichten en uitkomsten van onderzoekspanels. Zo kunnen we een effectiever communicatieplan uitwerken waarmee we jouw merk in het hoofd van de doelgroep versterken.
“Wat heeft het voor zin te rennen als je niet op de goede weg bent?”- Duits gezegde
Wat wil je betekenen met welke langetermijndoelen? Waar doe je het allemaal voor? Houd het kort en kom snel tot de kern.
De klassieke SWOT is nog altijd een handig hulpmiddel. Begin intern met een eerlijke, kritische analyse. In de analyse van de buitenkant kun je ook gebruik maken van eigen onderzoeken of relevante openbare onderzoeken, van bijvoorbeeld brancheverenigingen.
Zorg ervoor dat je interne beloften of kennis, diensten en producten zo goed mogelijk verbinden aan behoeften van de markt waarop je je richt. De aandachtspunten van je analyse kun je vertalen naar ambities en doelen.
Bij elk van je communicatiedoelstellingen draag je deelstrategieën aan die gaan helpen bij het realiseren van je doelen. Deze geven richting aan je deelplannen of jaarplan.
Of we nu de hei opgaan, uitwaaien aan het strand of elkaar ontmoeten via Zoom of Teams. In dialoog met jouw mensen komen we in 1 tot 3 werksessies tot een uitgewerkte, inspirerende communicatiestrategie. Startpunt is altijd: wat heb jij nodig? Een greep uit elementen die we in zo’n werksessie graag laten terugkomen;
Het resultaat is dat jij het plan scherp hebt. Misschien nog wel belangrijker: dat iedereen zich eigenaar voelt en dat het energie geeft.
Hoe kunnen we jou op weg helpen met het uitwerken van een communicatiestrategie? Bel gerust voor een gratis adviesgesprek of vul het formulier in!
In dit stappenplan vind je;
Met ons gesprek van circa 30 minuten helpen we je in 3 stappen snel op weg;
Resultaat: een praktisch advies om direct zelf mee aan de slag te gaan. Geheel vrijblijvend en op een manier die jou uitkomt.
Leuk dat je ons appt! Stel ons gerust een vraag of zeg gewoon even gedag 👋🏻