fbpx

Wervingscampagne Brandweer KennemerlandParttime superhelden gezocht

Of het nu gaat om brand blussen, een kat uit de boom halen of preventie: Brandweer Kennemerland staat altijd voor ons klaar! Doordat de Veiligheidsregio Kennemerland 20 brandweerposten telt, vraagt dat om een behoorlijke bezetting. Naast de vaste krachten draait de organisatie dag en nacht op ruim 500 parttime brandweermannen/-vrouwen. Dit lijkt veel, maar toch moest het aantal parttimers omhoog om een voldoende hoge bezettingsgraad te garanderen. Vandaar dat Brandweer Kennemerland een partner zocht om een vlammende wervingscampagne te ontwikkelen. Buro Dirigo gleed van de daalmast en bracht alles in paraatheid voor een sterk staaltje employer branding

Parttime superhelden

Eerst ontwikkelden we een aantal uiteenlopende concepten, zodat er ook écht iets te kiezen viel. Brandweer Kennemerland omarmde op overtuigende wijze het concept ‘parttime superhelden gezocht’. Zes parttimers werden het gezicht van de wervingscampagne; in hun rol als brandweerman/-vrouw én als superheld. Of je nu letterlijk een mensenleven redt of een dier in nood helpt, bij de brandweer ben je elke keer weer iemands held. Door middel van een verrassend beeld spraken we een doelgroep aan die avontuurlijk is, mentaal én fysiek fit is en van een uitdaging ho.  

“Ons beroep lijkt aan de buitenkant misschien op een mannenberoep. Maar niets is minder waar. Het brandweervak, zowel warm én koud als beroeps én vrijwillig, is een uitdagend en mooi vak. Oók voor vrouwen. Sterker nog, we hebben juist vrouwen nodig, want zij zorgen voor diversiteit en verandering.”

Brandweer Kennemerland

Mannen én vrouwen

In de wervingscampagne vertellen zes brandweermannen -en vrouwen waarom zij zich parttime bij de brandweer inzetten voor een veilige regio. Op die manier wilde Brandweer Kennemerland de diversiteit binnen de brandweer laten zien.  

Van start!

Eind september 2018 ging, na zorgvuldige voorbereiding, de wervingscampagne van start. Eerst werden er in de regio Kennemerland en rondom de kazernes driehoeksborden geplaatst met de campagnebeelden. Vervolgens werden blusauto’s voorzien van grote campagnestickers voor nog meer regionale zichtbaarheid. Daarna werden er flyers verspreid en kwam boven iedere kazerne een spandoek te hangen met de oproep: ‘Parttime superhelden gezocht!’ De zes heldenverhalen deelden we online voor meer aanloop naar de campagnepagina.

“Het belangrijkste is dat ik een hele bijzondere band met mijn maten van het korps heb ontwikkeld. Ik heb nog nooit zoveel plezier gehad, je hebt echt veel steun aan elkaar. Zo’n band kan iedereen gebruiken”.

René Zalm, Brandweer Heemstede 

Diensten die we hierbij inzetten

Cases Bekijk meer

Wil je graag employer branding of heb je een vraag voor ons?

Partnerbadge LeadInfo
  • Buro Dirigo
  • Hendrik Figeeweg 1-U
  • 2031 BJ Haarlem
Mensen maken merken
×

Hej!

Leuk dat je ons appt! Stel ons gerust een vraag of zeg gewoon even gedag 👋🏻

× Stel ons een vraag