Een verhaal waarin de duurzaamheidsambities van het bedrijf duidelijk doorklinken. Daar lag een uitdaging voor OneCircle, partner in de bevoorradingsketen. Ook wel bekend onder de naam van zijn bekendste product: de KeyKeg. Een lichtgewicht fust voor het verpakken en vervoeren van vloeistoffen over de hele wereld. De KeyKeg is een milieuvriendelijk alternatief voor z’n stalen evenknie. Maar het plastic waarvan de KeyKeg is gemaakt, associëren mensen niet direct met duurzaamheid. Daarom kregen wij de vraag: Hoe brengen we het genuanceerde verhaal en laten we onze duurzame innovaties zien?
We startten het brandingstraject door ons oor te luisteren te leggen; we gingen in gesprek met klanten wereldwijd. Waarom kiezen zij voor de KeyKegs van OneCircle en wat vinden ze belangrijk? Ook luisterden we naar medewerkers en onderzochten we de concurrentie. Zo ontstond het perspectief op de onderscheidende kracht van OneCircle in een wereldwijde markt.
Al heel snel in het proces werd duidelijk dat het karakter van de magiër OneCircle past als een jas. Het denken in mogelijkheden zit diep in het bedrijf verankerd. OneCircle is ontstaan uit een droom; uit de wens om vloeistof in een lichter en handzamer fust te kunnen vervoeren en zo het milieu minder te belasten.
Ook visueel werkten we het merkverhaal en –karakter uit. In de huisstijl komt de horizon duidelijk terug en het gebruik van transparantie laat zowel de producteigenschappen van de KeyKeg zien, als de mentaliteit van OneCircle om door moeilijkheden heen te kijken.
Marcel Termes, vormgever
Wil je graag employer branding of heb je een vraag voor ons?
Leuk dat je ons appt! Stel ons gerust een vraag of zeg gewoon even gedag 👋🏻