fbpx
023 531 00 00

Branding en huisstijl voor OneCircleImagine improvement

Een verhaal waarin de duurzaamheidsambities van het bedrijf duidelijk doorklinken. Daar lag een uitdaging voor OneCircle, partner in de bevoorradingsketen. Ook wel bekend onder de naam van zijn bekendste product: de KeyKeg. Een lichtgewicht fust voor het verpakken en vervoeren van vloeistoffen over de hele wereld. De KeyKeg is een milieuvriendelijk alternatief voor z’n stalen evenknie. Maar het plastic waarvan de KeyKeg is gemaakt, associëren mensen niet direct met duurzaamheid. Daarom kregen wij de vraag: Hoe brengen we het genuanceerde verhaal en laten we onze duurzame innovaties zien?

Luisteren en vragen stellen

We startten het brandingstraject door ons oor te luisteren te leggen; we gingen in gesprek met klanten wereldwijd. Waarom kiezen zij voor de KeyKegs van OneCircle en wat vinden ze belangrijk? Ook luisterden we naar medewerkers en onderzochten we de concurrentie. Zo ontstond het perspectief op de onderscheidende kracht van OneCircle in een wereldwijde markt.

Een magiër in verbeteren

Al heel snel in het proces werd duidelijk dat het karakter van de magiër OneCircle past als een jas. Het denken in mogelijkheden zit diep in het bedrijf verankerd. OneCircle is ontstaan uit een droom; uit de wens om vloeistof in een lichter en handzamer fust te kunnen vervoeren en zo het milieu minder te belasten.

Vanuit verbeeldingskracht heeft OneCircle ooit de KeyKeg ontwikkeld. Vanuit verbeeldingskracht wil OneCircle blijven zoeken naar verbeteringen.

Een stijl die zweeft

Ook visueel werkten we het merkverhaal en –karakter uit. In de huisstijl komt de horizon duidelijk terug en het gebruik van transparantie laat zowel de producteigenschappen van de KeyKeg zien, als de mentaliteit van OneCircle om door moeilijkheden heen te kijken.

De fotografie speelt een centrale rol in het visuele merkverhaal van OneCircle. We kozen hierin bewust voor de combinatie mens – aarde – product. Alles is gefotografeerd vanuit kikkerperspectief. De blauwe lucht en het groene gras vormen het decor waarin mensen met de lichtheid van de KeyKegs spelen. De cirkel staat als vorm centraal en staat symbool voor de circulariteit die OneCircle nastreeft.

Marcel Termes, vormgever

Diensten die we hierbij inzetten

Cases Bekijk meer

Wil je graag employer branding of heb je een vraag voor ons?

Mensen maken merken
×

Hej!

Leuk dat je ons appt! Stel ons gerust een vraag of zeg gewoon even gedag 👋🏻

× We appen!