Hoe wordt je jaarverslag wél gelezen?Een creatief jaarverslag bereikt meer!

Ooit was het slechts een droge opsomming van prestaties en mijlpalen van organisaties. Tegenwoordig biedt een creatief jaarverslag een uitgelezen kans om zowel de cijfers als het achterliggende verhaal op een aansprekende, boeiende manier te vertellen. Bij Dirigo geloven dat wanneer gegevens op een levendige, begrijpelijke én deelbare manier worden gepresenteerd, ze een veel grotere impact kunnen hebben. In deze case leggen we uit hoe wij met slimme techniek de ooit zo stugge jaarverslagen transformeren naar boeiende communicatiemiddelen. Drie keer anders! Klaar voor een dosis inspiratie uit onverwachte hoek?

Digitaal, duurzaam en innovatief.

Onze klant het Spaarne Gasthuis, altijd een stap vooruit in zorgvernieuwing, besloot dit jaar de traditionele rapportage aan te passen. Voor hun jaarverslag over de academie en hun duurzaamheidsinitiatieven werd de overstap naar een volledig digitale vorm gemaakt. Geïnspireerd door hun hun toewijding aan zowel milieubewustzijn als innovatie gingen wij vol enthousiasme aan de slag. Teksten werden geoptimaliseerd, complexe data werd tot heldere, interactieve infographics omgevormd. Zo brachten we cijfers tot leven en zorgen we ervoor dat informatie niet alleen toegankelijk werd, maar ook aantrekkelijk én memorabel. De synergie tussen vorm en inhoud verstevigde de reputatie van het Spaarne Gasthuis als een digitaal, duurzaam en vooruitstrevend ziekenhuis.

Vlotte video & razende reporter

Storytelling is niet zomaar een modewoord; het is een effectieve manier om het verhaal van je organisatie te delen. Voor AM Match brachten we dit in praktijk met een video waarin hun eigen medewerkers centraal staan. Want wie kan het verhaal van een bedrijf beter vertellen dan de mensen die er dagelijks werken?

In dit creatief jaarverslag volgen we onze razende reporter, Marie-Therese, die verschillende afdelingen van AM match bezoekt. Ze spreekt hier met collega’s en laat hen in hun eigen woorden vertellen over de momenten die hen het meest zijn bijgebleven. Kijk de hele video hier terug.

De comeback van de PDF?

Een creatief jaarverslag hoeft echt niet heel ingewikkeld te zijn. Met een interactieve illustratie kunnen lezers zelf bepalen welke informatie ze willen verkennen. Voor Woonzorgcentra Haaglanden hebben we de traditionele, lineaire tekst omgezet naar een levendige, interactieve PDF. Binnen dit document kunnen lezers op diverse elementen van de illustratie klikken, wat ze dieper in de onderwerpen en thema’s van het afgelopen jaar laat duiken. Deze innovatieve benadering verhoogt niet alleen de gebruiksvriendelijkheid van het jaarverslag, maar maakt het ook veel leuker om alle informatie te doorlopen.

Bekijk de interactieve illustratie en ervaar zelf hoe een traditioneel jaarverslag op een verfrissende en boeiende manier aan verschillende stakeholders kan worden gepresenteerd.

Digitaal willen we allemaal!

Wie eenmaal besluit om de platte PDF achter zich te laten en over te stappen op een interactief, creatief jaarverslag, wil niet meer terug. De digitale aanpak biedt lezers een toegankelijke, intuïtieve ervaring die uitnodigt de inhoud zelf te ontdekken. Benieuwd welke digitale vorm jouw jaarverslag naar een hoger plan kan tillen? Wij kunnen niet wachten om het je te vertellen!

Diensten die we hierbij inzetten

Cases Bekijk meer

Wil je graag internal branding of heb je een vraag voor ons?

Partnerbadge LeadInfo
  • Buro Dirigo
  • Hendrik Figeeweg 1-U
  • 2031 BJ Haarlem
Mensen maken merken