Ieder bedrijf doet het; de strategische lijnen voor de toekomst uitzetten. Zo ook onze klant BLG Wonen. Na een grondige marktverkenning werd de bestaande strategie ‘opnieuw geijkt’. Niet alles op de kop, wel scherpere keuzes en een duidelijke focus. En hoe noodzakelijk zo’n organisatiestrategie ook is; bij BLG Wonen weet men: culture eats strategy for breakfast. Reden om samen met Buro Dirigo de medewerkers optimaal mee te nemen in de plannen voor de toekomst.
Allereerst begonnen we met het ‘behapbaar’ maken van het uitgebreide strategiedocument. Ons doel was om het terug te brengen naar de essentie en daarmee de basis te leggen voor de vertaalslag in zowel taal als beeld. De strategie kreeg de titel ‘Van goed naar BETER’, waarna we per pijler een toelichting schreven in begrijpelijke taal. Ten slotte vatten we dit samen in een pamflet dat voor iedere medewerker beschikbaar kwam.
Daarnaast hielpen we het strategieteam met het creëren van attentiewaarde binnen de organisatie. We vatten de organisatiestrategie samen in een snelle animatie en ontwierpen banners voor op de werkvloer. Hierin kozen we ervoor telkens een vraag uit de marktverkenning centraal te stellen. Bijvoorbeeld: ‘Hallo BLG. Het kan eerlijker op de woningmarkt, toch?’ Opgevolgd met een korte toelichting van de strategische focus op dit thema.
Uiteraard werd de organisatiestrategie gepresenteerd tijdens een medewerkerbijeenkomst. De bierviltjes, ook met prikkelende vragen gebaseerd op de marktverkenning, brachten naderhand het gesprek tussen medewerkers op gang.
Zo kreeg ‘Van goed naar BETER’ dankzij onze doelgroepgerichte internal branding-aanpak een vliegende start.
Wil je graag onboarding of heb je een vraag voor ons?