Vat 70 jaar samen in een corporate story met relevantie
In 2018 is het alweer 70 jaar geleden dat majoor Bosshardt haar goede werk in Amsterdam begon. Een mooie mijlpaal voor de Leger des Heils Goodwillcentra Amsterdam (GWCA). En een prima communicatiemoment. Aan Buro Dirigo werd gevraagd de corporate story van het Leger des Heils in de hoofdstad samen te vatten in een boek: geen saai geschiedenisverhaal met terugblikken naar vroeger. Wél een eigentijdse publicatie met treffende verhalen van deelnemers, medewerkers, betrokkenen en buitenstaanders over hun leven.
Het boek als ontmoeting
Als concept voor de corporate story kozen we: Met andere ogen – wie anders kijkt ziet meer. Het boek staken we in als een ontmoeting tussen de stad Amsterdam en het Leger des Heils. Door het hele boek heen vormen bijzondere ontmoetingen de rode draad; buurtbewoners die bij Bij Bosshardt een bakkie doen en vervolgens de wijk in gaan. Een ex-dakloze die Beau van Erven Dorens rondleidt over de wallen. Iemand die verslaafd is en een ervaringsdeskundige die ervaringen delen. Dwars door deze verhalen klinkt het verhaal van de Leger des Heils Goodwillcentra Amsterdam. Wij mochten de volledige productie voor onze rekening nemen: we begonnen met concept, ontwikkelden hierna de redactieformule, die we door vertaalden in rubrieken en vormgeving.
Hoe kijk jij naar mensen die anders zijn?
Vind jij sommige mensen anders? Omdat ze van ver komen, zich extravagant kleden, op straat leven of juist heel keurig zijn? Het boek ‘Met andere ogen’ daagt je uit anders te kijken en zo meer te zien. Sla het boek open en ontmoet kleurrijke mede-Amsterdammers. Sommige verhalen schuren, doen een beetje pijn. Anderen weten juist te ontroeren. Job Cohen nam het eerste exemplaar in ontvangst tijdens het jubileumfeest in de Keizersgrachtkerk. Daarbij sprak hij: “Het Leger des Heils vormt het cement voor de Amsterdamse samenleving. Ik vind het een eer dit boek als eerste te mogen ontvangen.”
Wil je graag of heb je een vraag voor ons?