De coronacrisis heeft een enorme impact op de jeugdhulpverlening. Ook hier werd noodgedwongen thuisgewerkt, waardoor zowel de gesprekken met gezinnen als vergaderingen ineens digitaal moesten verlopen. In rap tempo baanden medewerkers zich een weg in een nieuwe online omgeving. Jeugdhulp Flevoland zocht naar een manier om waardevolle coronalessen vast te houden.
We bedachten een digitaal magazine met de titel ‘Op afstand verbonden’. Het magazine werd gevuld met eerlijke, herkenbare en positieve ervaringsverhalen vanuit ouders, deskundigen en beleidsmakers. Het magazine was goed scanbaar, zodat de ‘lessons learned’ in één oogopslag te zien waren. Vier thema’s bleken belangrijk: veerkracht, online vergaderen, thuiswerken en de toekomstvisie. Daarbij ontwikkelen we infographics. De speelse, dynamische vormgeving van het magazine benadrukte het thema veerkracht.
Het magazine werd intern verspreid en met veel positieve reacties ontvangen. Het droeg bij aan een gevoel van trots en hielp medewerkers om nieuwe ontwikkelingen vol goede moed tegemoet te treden.
Wil je graag branding of heb je een vraag voor ons?