Leger des Heils‘Kies partij voor de meest kwetsbaren’

Jaarlijks verzorgen wij een aantal mailings voor donateurs en prospects van het Leger des Heils. Het einde van het jaar is ook zo’n moment, waarbij een kerstmailing tot de vaste communicatiemomenten behoort. Dit jaar besloot de klant om het moment van de donateursmailing naar november te vervroegen. Na een creatieve brainstormsessie kwamen wij al snel op het idee om met deze mailing in te haken bij de Tweede Kamerverkiezingen.

Campagnetaal

In dit concept spelen we in op de verkiezingstijd door gebruik te maken van de kenmerkende (beeld)taal en dynamiek die deze periode met zich meebrengt. Natuurlijk mag een premium (de bekende bobbel in de envelop) niet ontbreken: het iconische rode stempotlood. Dit is meer dan een symbolische knipoog naar de verkiezingen. De opdruk  ‘Kies partij voor de meest kwetsbaren’ maakt het tot een visueel krachtige herinnering aan het belang van keuzes. We integreerden de thematiek van het stempotlood een aantal keer in de DM, bijvoorbeeld door een stemvakje vorm te geven in de stijl van het schild van het Leger des Heils.

 

1 donateursmailing, 2 boodschappen

De pay-off ‘Kies voor je medemens’ slaat een krachtige brug tussen twee belangrijke boodschappen. Allereerst roept hij op een stem te geven aan de meest kwetsbaren in onze samenleving. Zij kunnen immers niet zelf naar de stembus. Tegelijkertijd benadrukt hij de keuze om concrete hulp te bieden aan deze groep. Donaties stellen het Leger des Heils immers in staat om onmiddellijk praktische hulp te verlenen, zonder eerst te hoeven wachten op log beleid of trage overheidsactie.

Actuele invalshoek

Met de actuele invalshoek maakten we de mailing zowel qua timing als inhoud top-of-mind relevant. Geheel in campagnestijl vraagt de mailing zijn ontvangers om de poster voor hun raam te plaatsen, als teken van hun betrokkenheid en ter inspiratie van de medemenselijkheid in de buurt. Vanuit de gedachte ‘lead by example’ vragen we ook direct om een donatie, zodat het Leger des Heils daadwerkelijk een verschil kan maken. Want is dat juist niet waar we in verkiezingstijd (nóg meer dan normaal) op hopen?

Cases Bekijk meer

Wil je graag employer branding of heb je een vraag voor ons?

Partnerbadge LeadInfo
  • Buro Dirigo
  • Hendrik Figeeweg 1-U
  • 2031 BJ Haarlem
Mensen maken merken