Kansen voor ál je branding
70% van alle podcasts wordt tot het einde beluisterd. Dit is een veel hogere completion rate dan bijvoorbeeld YouTube-advertenties (15%) of goede videocontent (35%). Daarnaast bieden podcasts volop kansen voor verschillende soorten branding.
Branding podcast
Toe aan iets anders dan een brochure, nieuwsbrief of flyer? Een podcast helpt je de natuurlijke merkvoorkeur van je doelgroep voor je dienst of product te vergroten.
Lees meer
Podcasts zijn intiem, laagdrempelig en vormen een goed kanaal om je expertise te laten zien, een community op te bouwen en zo een natuurlijke merkvoorkeur te creëren. Stel je voor, een podcast waarin je de verhalen rond je product of dienstverlening deelt. Bijvoorbeeld, een verantwoord speelgoedmerk dat elke aflevering een onderwerp rond opvoeding bespreekt (al dan niet in de vorm van een interview met een expert).
Of een uitzendorganisatie die na jarenlange ervaring zijn kennis en kunde deelt met ondernemers. Denk aan afleveringen over specialistische onderwerpen als payrolling, HR-beleid, minimumloon en goed werkgeverschap. Dit voegt een laag toe aan de beleving van het merk, maakt het persoonlijker en creëert een band met de luisteraar.
Internal branding podcast
Gemotiveerde medewerkers zijn het kapitaal van je organisatie. Verras ze met een podcast: échte stemmen en échte verhalen die resoneren, informeren en inspireren.
Lees meer
Podcasts zijn een krachtig middel om de interne trots te versterken en de medewerkersbetrokkenheid bij het bedrijf te vergroten. Onderwerpen kunnen variëren van interviews met medewerkers over hun projecten tot gesprekken met het management over de toekomstvisie van het bedrijf. En door je medewerkers daadwerkelijk bij de podcast te betrekken, geef je hun ook een stem.
Het maakt daarbij niet uit of je een non-profit organisatie bent of een commerciële partij. Elk merk dat zijn interne merkbeleving wil versterken en kennisdeling stimuleren, kan profiteren van de mogelijkheden van een eigen podcast.
Employer branding podcast
Hoe haal je in deze tijd de beste kandidaten binnen? Podcasting is een krachtig middel om potentiële nieuwe medewerkers te interesseren en te activeren.
Lees meer
Met een podcast geef je als werkgever een authentiek inkijkje in de bedrijfscultuur, waardoor kandidaten zelf ontdekken wat jou een aantrekkelijke werkgever maakt. Een goede employer branding podcast voelt intiem en laagdrempelig, met échte medewerkers die de échte verhalen delen, recht vanaf de werkvloer.
Denk ook aan een reeks waarin verschillende werknemers vertellen over hun carrièrepad binnen het bedrijf, de werk-privébalans, en de leuke activiteiten die het bedrijf organiseert. Dit kan een beeld schetsen voor potentieel nieuw talent dat zowel realistisch als aantrekkelijk is.