Op naar een betere basis voor je communicatieWhitepaper: Een succesvolle communicatiestrategie in 4 stappen

Communiceren zonder goed uitgewerkte strategie, zonder duidelijk doordachte middelen of helder meetbare doelstellingen? We weten allemaal uit eigen ervaring wat er dan van komt. ‘If you aim at nothing, you’ll hit it everytime’. Zonde van al je moeite en kosten, en wie weet nog schadelijk voor je merk ook. Daarom ben je op zoek naar een goede strategie. Dat is de beste weg, maar niet altijd de makkelijkste. Want hoe maak je een goede communicatiestrategie? Hoe weet je nu welke doelstelling de juiste is? En zorg je dat je strategie daadwerkelijk helpt om je doelen te bereiken? Daarover gaat onze whitepaper ‘Een succesvolle communicatiestrategie in 4 stappen’ waarin we de volgende essentiële must-do’s verder uitdiepen;

1) Bepaal de communicatiemissie en visie op het vak
Benoem de belangrijkste organisatiedoelen, beschrijf je missie en je visie op het vak. Hou het kort!

2) Analyse intern en extern
Breng de sterkten en zwakten van je eigen organisatie in kaart (intern), en bedreiging en kansen in de markt (extern).

3) Bepaal je ambities en doelen
Verbind je interne beloften of kennis, diensten en producten aan behoeften van de markt waar je je op richt. Bepaal je ambities en vertaal naar 2 tot 4 communicatiedoelen.

4)Kies je deelstrategieën
Bij elke van je communicatiedoelstellingen draag je deelstrategieën aan waarvan jij denkt dat die gaan helpen bij het realiseren van je doelen.

De oorspronkelijke versie van de whitepaper ‘Een succesvolle communicatiestrategie in 4 stappen’ was het afgelopen jaar een van onze meest populaire stuks content. Deze vernieuwde versie is geactualiseerd op basis van de laatste inzichten én heeft een geheel nieuwe look.

 



JA! Ik wil de whitepaper ‘Een succesvolle communicatiestrategie in 4 stappen’ ontvangen

Tijd om echt werk te maken van je communicatiestrategie! In dit stappenplan vind je;

  • Handvatten voor de uitwerking van een effectieve communicatiestrategie
  • Inspiratie om een bestaande strategie mee aan te scherpen
  • Een manier om je eigen strategie te toetsen en te ontdekken waar het beter kan

 

Download de nieuwste versie van Adobe Acrobat hier.

Léon van Hooijdonk
Creatief strateeg
Partnerbadge LeadInfo
  • Buro Dirigo
  • Hendrik Figeeweg 1-U
  • 2031 BJ Haarlem
Mensen maken merken