fbpx

Activatiecampagne voor Sint JacobSamen slimmer aan de slag

Hoe krijg je drukke zorgmedewerkers zo ver dat zij gaan meedenken over innovaties? Met die vraag klopte de Haarlemse ouderenzorginstelling Sint Jacob bij ons op de deur. Met acht zorglocaties in Haarlem en Heemstede bieden zij elke dag zorg aan meer dan 600 ouderen. Om het leven van hun cliënten comfortabeler, makkelijker of prettiger te maken gebruiken ze steeds vaker technologische hulpmiddelen. In dat licht bedacht Sint Jacob een innovatie-challenge waarbij zorgteams hun favoriete zorginnovatie (alles met batterij of stekker) konden aanmelden in ruil voor een team-etentje.  

Samen slimmer aan de slag

Wij adviseerden om een wervend concept te kiezen voor alle communicatie over de challenge. Een activatiecampagne die aanspreekt, herkenbaar is en laat zien waarom we dit doen. Zo kwamen we op ‘Samen slimmer aan de slag’. Deze innovatieve tools leveren immers allemaal meer plezier en comfort op. Dat geldt niet alleen voor de cliënt, ook voor de medewerker. Samen slimmer dus!  

“Om het innovatieve extra van de campagne te benadrukken,
zetten we het thema neer in
NEON-letters met een opvallend lampje”.
 

Annemarie den Breejen, vormgever 

Promo, aan!

Hoe gaan zorgmedewerkers meedoen en actief ‘hun’ innovatie delen met collega’s? Bij het werven van deelnemers voor de challenge haakten we eerst managers aan met een korte presentatie. De challenge werd daarna breder gepromoot door de digicoaches en via de interne kanalen, zoals locatienieuwsbrieven, narrowcasting en intranet. 

Verhaal achter elke innovatie delen 

Twaalf teams meldden zich in februari aan voor de challenge. Bij elke innovatie maakten wij een verhaal. We lichtten 4 innovaties uit met een video waarin medewerkers vertellen waarom zij deze innovatie graag willen gebruiken in de zorg.

Beleven van de tech-tools

De challenge werd vlak voor de zomervakantie afgesloten met een dag waarop zo’n 50 medewerkers de tijd kregen om stil te staan bij de innovaties. Onderdeel van deze innovatiedag was het beleven van de tech-tools. Zoals opgaan in een compleet andere wereld met een VR-bril of  bewegen met een SilverFit-scherm voor je. 

Zorgen voor blijvende impact  

Ook spraken we op de innovatiedag over blijvende impact. Eén van de uitkomsten van de challenge was dat er een eigenaar nodig is die als ambassadeur de tool intern promoot. Ook wordt kennismaken met de tech-hulpmiddelen opgenomen in het inwerktraject van nieuwe medewerkers.  

Diensten die we hierbij inzetten

Cases Bekijk meer

Wil je graag internal branding of heb je een vraag voor ons?

Partnerbadge LeadInfo
  • Buro Dirigo
  • Hendrik Figeeweg 1-U
  • 2031 BJ Haarlem
Mensen maken merken
×

Hej!

Leuk dat je ons appt! Stel ons gerust een vraag of zeg gewoon even gedag 👋🏻

× Stel ons een vraag