AM match geeft mensen die moeilijk aan een baan komen een nieuwe kans op betaald werk bij reguliere bedrijven. Hun missie is om iedereen een werkend perspectief te kunnen bieden, door waardevolle relaties te creëren tussen opdrachtgevers en deze specifieke doelgroepen. Het verzoek van AM match aan ons om een merkfilm te maken, was een uitdaging die we met beide handen aangrepen.
Onze opdracht was om niet alleen te laten zien wat AM match doet, maar ook met welk gevoel en motivatie. Gemeenten in het verzorgingsgebied krijgen zo een helderder beeld van AM match’s activiteiten. Daarnaast moesten potentiële werknemers zich aangesproken voelen door de authentieke, in de film verweven employer value proposition. Kortom: een feelgood merkfilm die informeert, inspireert én resoneert.
Voor deze merkfilm deden we een beroep op één van onze superkrachten: complexe boodschappen vertalen naar rake teksten en pakkende beelden. De grootste uitdaging was om globaal weer te geven wat AM match doet, zonder één enkele kandidaat te volgen. Door elementen uit verschillende kandidaatreizen te combineren tot een lopend narratief maakten we de ‘springplank naar werk’ tastbaar. Daarmee konden we AM match’s veelzijdigheid én hun why, how, what op een inspirerende manier overbrengen.
In de productie gingen we voor maximale impact. Spectaculaire droneshots en vloeiende overgangen tussen de verschillende scènes zorgen voor een film die boeit van begin tot eind. We experimenteerden ook met een voice-to-voice AI-stem, wat ons veel flexibiliteit en vrijheid gaf met betrekking tot tekstuele aanpassingen, de performance én het productieproces als geheel. Deze combinatie van visuele kracht en innovatieve audiotechniek hielp ons het DNA van AM match bloot te leggen en hun missie tastbaarder te maken dan ooit tevoren.
“Ik ben er blij mee, mooi warm gevoel bij wat wij doen!”
Lex Vonk, directeur AM match
De medewerkers waren erg enthousiast en de film krijgt een centrale rol op de AM match website en bij klantpresentaties. Deze productie is ook meer dan zomaar een gelikt visitekaartje: het nodigt de kijker uit om net als AM match te denken in kansen. En dat is natuurlijk een modus waar we ons als creatief bureau ook volledig in herkennen. Het resultaat: een merkfilm die zowel gezien als gevoeld wordt. We zijn dan ook best trots op wat we hier samen met de klant hebben neergezet!
Wil je graag onboarding of heb je een vraag voor ons?