fbpx
023 531 00 00

Branding voor JdB groep Dé basis voor bouwprojecten   

Je kent vast hun roodgele vrachtwagens of graafmachines, een begrip op weg en bouwterrein. En iedereen weet: J. den Breejen doet ‘iets’ met grond en bouwprojecten. Zoals ze dat zelf zeggen: We kunnen heel veel als JdB groep maar lang niet iedereen weet dit van ons. Hoe kunnen we ons dienstenpakket beter bekend maken bij onze (potentiële) klanten?En met die vraag kwamen ze bij ons. Gewoon met de auto trouwens.   

Inspiratiesessies

Onze opdracht begon met het inspireren van de directie bij het vaststellen van een heldere propositie en mission statement: waarom zijn we op -of liever gezegd: bezig met -aarde? Dat deden we samen met professor Henry Robben, hoogleraar marketing aan Nyenrode Business Universiteit. Ook formuleerden we vijf labels voor het dienstenaanbod van JdB groep: ontwerp en advies, uitvoering, grond, dijken, natuur en recreatie.

Dé basis voor bouwprojecten

Met een nieuwe pay-off wordt de rode draad in al het werk van JdB groep duidelijk: dé basis voor bouwprojecten. Want dat is wat ze doen: zorgen voor een goede fundatie voor ieder bouwproject. Letterlijk: door te ontgraven, af te voeren, aan te vullen en te verdichten. Maar ook met advies, berekeningen en ontwerpen voor bodemzaken. Dit zijn ondernemers met speciale liefde voor grond.

Nieuwe huisstijl 

Bij een positionering met nieuwe naam hoort een vernieuwde huisstijl. Om niet aan herkenbaarheid te hoeven inleveren, bleven we dicht bij het origineel: rood en geel. Zwart werd blauw, zodat JdB voortaan de weg op ging in de primaire kleuren. Daarin vonden een parallel met de aard van hun werk, want JdB staat altijd aan de basis. 

“Vanaf nu gaat J. den Breejen verder in de primaire kleuren. Daarin vonden we een parallel met hun werk; want op een sterke fundering kun je verder bouwen.” 
Annemarie den Breejen, vormgever 

Met medewerkers

Een belangrijk onderdeel van het proces was het betrekken van de medewerkers. Dat deden we met een video met een van de medewerkers in de hoofdrol, een strategiepresentatie in het FOX Theater en een inspiratiedag met het kantoorpersoneel. Medewerkers ontvingen gepersonaliseerde mokken, opschrijfboekjes, visitekaartjes en pennen in nieuwe stijl. De strategie vatten we samen in pakkende illustraties en een interne ‘toekomstkrant’.

De wereld in 

Daarna was het tijd voor de wereld om kennis te maken met JdB groep door een nieuwe website, briefpapier, visitekaartjes en mailingen. Inmiddels staat JdB groep als een huis op stevig fundament. We zijn als partner nog betrokken, en werken aan de uitbreiding van hun merk. En die nieuwe vrachtwagens? Daarvan rijdt de eerste inmiddels door het land!

Diensten die we hierbij inzetten

Cases Bekijk meer

Wil je graag employer branding of heb je een vraag voor ons?

Mensen maken merken
×

Hej!

Leuk dat je ons appt! Stel ons gerust een vraag of zeg gewoon even gedag 👋🏻

× We appen!