Mensen maken merken

Interstream BargingMedewerkers meenemen in groeistrategie

Interstream Barging is een stoer bedrijf, actief in de binnentankvaart. Na een periode van focus op het efficiënt inrichten van de bedrijfsvoering, bereidde Interstream Barging zich voor om op te schalen. En dus ging het managementteam onder begeleiding van de Scaleup Company aan de slag met een ambitieuze groeistrategie. Toen het resultaat hiervan op één pagina paste -het welbekende One Page Strategic Plan- benaderde Interstream Barging ons met de vraag om het OPSP op een inspirerende manier te visualiseren en mee te denken over de interne communicatie.

Medewerkerinterviews en cultuursnuiven

Om het bedrijf en de mensen te leren kennen en het verhaal achter de groeistrategie van Interstream Barging goed te begrijpen, werkten Alisa en Karlijn een dag mee op het kantoor in Sliedrecht. Tijdens deze dag hielden we ook interviews met medewerkers. Een goede manier om de cultuur op te snuiven en gevoel te krijgen bij de taal en wensen van medewerkers.

Schetsfase

Terug op ons eigen kantoor leidde de brainstorm al snel in de richting van een schip. Maar dan wel zodanig eigenzinnig dat het niet teveel zou gaan lijken op de realiteit. Want dat de collega’s van Interstream Barging een liefde voor schepen delen was ons al snel duidelijk geworden. En omdat we veel tot-op-detailniveau-accurate miniatuurschepen zagen staan, besloten we een nieuwe realiteit te schetsen. We plaatsten het kantoorgebouw op de romp van een binnenvaarttankschip en ontwierpen zo een enerzijds herkenbaar en anderzijds compleet nieuw beeld.

“De eerste schets is verrassend: 90% raak.

Stijl/kleuren vinden we erg mooi! Herkenbaar en modern.”

Inspirerende sfeer door warme kleuren en illustraties

De groeistrategie gaven we de toepasselijke titel ‘Volle kracht vooruit’. Eenmaal in de designfase voegden we een aantal warme kleuren aan het kleurenpalet van Interstream Barging toe, zodat er een inspirerende sfeer ontstond. In de vormgeving van de heading maakten we een knipoog naar het logo. Daarnaast ontwierpen we een illustratiestijl waarmee we de strategisch-inhoudelijke elementen treffend in het grotere geheel konden communiceren. Het resultaat? Een aansprekende plaat die medewerkers in één oogopslag de dromen, doelen en focuspunten vertelt.

Naast het visualiseren van de groeistrategie als het One Page Strategic Plan, werkten we mee aan een succesvol presentatiemoment aan de medewerkers. We maakten de opzet voor de presentatie én de give-away die medewerkers na afloop meekregen: de OPSP in duizend stukjes – als puzzel. Heel gaaf ook dat de plaat op een muurvullend doek werd gedrukt en nu hangt te shinen in het kantoor van Interstream Barging.

En dan nu: volle kracht vooruit!

Diensten die we hierbij inzetten

Cases Bekijk meer

Wil je graag branding of heb je een vraag voor ons?

  • Buro Dirigo
  • Hendrik Figeeweg 1-U
  • 2031 BJ Haarlem
Mensen maken merken