BLG WonenE-learning merkbeleving voor medewerkers

Een hypotheek voor je eerste huis, volgende woning, nieuwbouw of verduurzamen? BLG Wonen helpt klanten bij het vinden van een hypotheek die past bij hun woonsituatie. In 2021 vernieuwde BLG Wonen haar merkstrategie. Mensen maken merken. Dus was de vraag: hoe komt onze nieuwe merkstrategie tot leven? Wij adviseerden bij dit vraagstuk. Een van de hoofdingrediënten voor dit traject: een compacte, aantrekkelijke e-learning merkbeleving voor medewerkers waar ze trots van worden!

Short, simple and surprising

Bij het maken van een e-learning heb je vaak te maken met dit spanningsveld: jij wilt veel informatie delen, maar je medewerkers zijn druk-druk-druk. Hoe wek je de interesse voor je e-learning en zorg je dat medewerkers hun aandacht erbij houden? Met onze ‘keep it short, simple en surprising’-aanpak. Duidelijke en aansprekende titels, korte zinnen, waar mogelijk lijstjes met bullets en bijpassende iconen. Minstens zo belangrijk was de keuze voor beelden, want die kleuren het verhaal in. We brachten ook veel afwisseling in de opbouw: een fijne mix van tekst, beeld, video’s en quotes. En als afsluiter een quiz die met een beetje humor je kennis test.

De toon is zoals BLG Wonen zelf: persoonlijk en betrokken

De e-learning ‘Het hart van BLG Wonen’ ging in het najaar van 2022 live. En je gaat er gewoon met plezier doorheen. De toon is zoals BLG Wonen zelf is: persoonlijk en betrokken. Je wordt meteen al warm welkom geheten door directeur Frank Soede en in minder dan 30 minuten ben je als medewerker helemaal bijgepraat over BLG Wonen. De foto’s zijn authentiek en herkenbaar. Je leert over de oorsprong, wat BLG Wonen uniek maakt en waar de organisatie voor staat: goed wonen voor iedereen!

In 3 maanden volgde 95% de e-learning

De reacties intern zijn heel postief. Eén medewerker verwoordde het zo: ‘Na de e-learning merkte ik opnieuw hoe blij ik ben dat ik bij BLG Wonen werk. Met de woningcrisis van nu kunnen we met elkaar echt een steentje bijdragen.’ Inmiddels heeft 95% van de medewerkers de e-learning afgerond en is het een vast onderdeel van de onboardingtraject voor nieuwe medewerkers.

Diensten die we hierbij inzetten

Cases Bekijk meer

Wil je graag of heb je een vraag voor ons?

Partnerbadge LeadInfo
  • Buro Dirigo
  • Hendrik Figeeweg 1-U
  • 2031 BJ Haarlem
Mensen maken merken