Een arbeidsmarktcampagne vol frisse luchtKlaar met je vak? Welkom bij A.Hak!

 A.Hak realiseert al sinds 1963 duurzame verbindingen, zowel boven als onder de grond. Het bedrijf kampt momenteel met een tekort aan technici in hun vacaturepool. Vandaar het verzoek aan Dirigo om met onze geïntegreerde employer branding-aanpak nieuw talent aan te trekken. Ons project startte met een bezoek aan een lokale werkplaats van A.Hak. Inspiratie is immers het beste te vinden tussen de enthousiaste medewerkers die de potentiële nieuwe collega’s zouden kunnen zijn. Deze rondleiding bood ons direct de nodige inzichten: we moeten mensen verleiden om de overstap te maken naar een dynamische werkplek! Waarom vast blijven zitten in de kantoorsleur als je ook in de frisse lucht kunt werken? Er is leven buiten die grijze muren.

Uit een lege vijver kun je niet vissen.

Alles afwegend besloten we deze uitdaging aan te pakken door middel van een arbeidsmarktcampagne, gericht op zowel ‘overstappers’ als ‘nieuwkomers’. We leggen de nadruk op de voordelen van buiten werken, de positieve sfeer onder collega’s, en de aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Zodoende moedigen we kandidaten aan om een carrièreswitch te maken naar A.Hak. Ons plan omvat de volgende twee stappen:

Stap 1: Verbeteren van de ‘Werken bij’-website om beter aan te sluiten bij de doelgroep. We visualiseren de arbeidsvoorwaarden, vereenvoudigen het sollicitatieproces, en herschrijven de vacatureteksten om ze aantrekkelijker en inzichtelijker te maken.

Stap 2: Lanceren van een employer branding-campagne gericht op ‘overstappers’ en ‘nieuwkomers’. We benadrukken de voordelen van buiten werken, de collegiale sfeer en de aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden met de boodschap: “Klaar met je vak? Welkom bij A.Hak.” Daarnaast zorgen we voor een krachtige boost op sociale media.

Kick-off van de campagne

De arbeidsmarktcampagne wordt gelanceerd met een groot billboard (met de uitstraling van een projectbord) bij de vestiging van A.Hak in Doetinchem en op strategische locaties geplaatst om potentiële kandidaten naar A.Hak te lokken. Op deze manier trekken we de aandacht van passerende kantoormedewerkers die op zoek zijn naar verandering of hier voor open staan. Kortom: een echte eyecatcher die naadloos binnen het campagneconcept past.

Boost via social media

Ook op sociale media willen we met deze arbeidsmarktcampagne een grote impact maken. Allereerst zetten we in op het overtuigen van twijfelaars door hen te betrekken via een Instagram mini-quiz, waarin ze op een speelse manier ontdekken of ze klaar zijn voor een carrièreswitch. Daarnaast ontwikkelen we memes die saaie kantoorgrappen vergelijken met echte ‘buiten’ humor. Want waarom zou een carrièreswitch niet spannend kunnen zijn?

  • Instagram-filter: “Pas jij bij A.Hak?” – Zet alvast onze veiligheidshelm op en kijk hoe deze staat.
  • Instagram-stickers: Leuke stickers om de campagne visueel te versterken en daarnaast de interactie te bevorderen.

Diensten die we hierbij inzetten

Cases Bekijk meer

Wil je graag communicatiestrategie of heb je een vraag voor ons?

Partnerbadge LeadInfo
  • Buro Dirigo
  • Hendrik Figeeweg 1-U
  • 2031 BJ Haarlem
Mensen maken merken