Mensen maken merken

Zo leggen we het fundament voor trots:

  • We beginnen met een kickoff met alle betrokkenen aan jullie én onze kant. Zo leren we elkaar kennen en krijgen we alle verwachtingen en inzichten op tafel. In de kickoff presenteert Buro Dirigo de aanpak, stellen we samen meetbare doelstellingen voor het internal branding programma op en maken we werkafspraken.

  • In plaats van denken voor medewerkers geloven wij in samen met medewerkers. Daarom installeren we een stuur-, werk- en ambassadeurs(focus)groep. In de werkgroep doen collega’s van marketingcommunicatie en hr mee, eventueel aangevuld vanuit learning & development en recruitment. Buro Dirigo begeleidt 3 interactieve co-creatie sessies met de werkgroep waarin informatie wordt opgehaald.

  • In plaats van denken voor medewerkers geloven wij in samen met medewerkers. Daarom installeren we een stuur-, werk- en ambassadeurs(focus)groep. In de stuurgroep is directie en/of management vertegenwoordigd. Buro Dirigo begeleidt 1 interactieve sessie met de stuurgroep waarin het belang van lead by example aan bod komt en samenhang met managementthema’s wordt geïnventariseerd.

  • In plaats van denken voor medewerkers geloven wij in samen met medewerkers. Daarom installeren we een stuur-, werk- en ambassadeurs(focus)groep. In de ambassadeurs- of focusgroep doen mensen uit de hele organisatie mee. Samen vormen ze een goede afspiegeling en dus is de samenstelling zo divers mogelijk: van kort tot lang in dienst, van gen-Z tot boomer, van receptionist tot monteur. Buro Dirigo begeleidt 2 interactieve workshops met de ambassadeursgroep; aan het begin één sessie waarin we input ophalen en aan het einde één sessie waarin we de roadmap toetsen.

  • We weten allemaal: culture eats strategy for breakfast. Daarom werken wij in onze internal branding trajecten aan het ontwikkelen van jullie organisatiecultuur. Dat begint met het in kaart brengen van jullie cultuur. Bij het leggen van het fundament voor jullie internal branding programma leggen we jullie medewerkers vragen voor uit de OCAI-cultuurscan. Hun antwoorden bieden zicht op hoe mensen de cultuur nu ervaren en hoe ze deze zouden willen ervaren. Aan de vragenlijst liggen vier veelvoorkomende bedrijfsculturen ten grondslag: de familie-, innovatie-, resultaat- en beheersgerichte cultuur (volgens het model van de concurrerende waarden van Cameron & Quinn).

  • Eén van de deliverables is een overzichtelijke weergave van belangrijke contactmomenten tussen jullie medewerkers en de organisatie. Op deze ’employee journey’ wordt de roadmap voor het internal branding programma deels ‘geplot’. In de journey onderscheiden we momenten die voor de organisatie belangrijk zijn en momenten die voor de medewerkers belangrijk zijn.

  • Bij de kickoff zijn de doelstellingen geformuleerd. Hoe maken we die meetbaar en hoe checken we gedurende het internal branding programma of we op koers liggen? Het kiezen van meetinstrumenten vormt logischerwijs een belangrijk onderdeel van het fundament.

  • Iedere organisatie is uniek en daarmee de inzet van internal branding ook. Uit de workshops met de stuur-, werk- en ambassadeursgroep en uit de cultuurscan zijn belangrijke inzichten naar voren gekomen. Deze verwerken we in een plan van aanpak die we als roadmap op papier zetten. Gedetailleerd genoeg om te weten wat wanneer gaat gebeuren en globaal genoeg om tussentijds te kunnen aanscherpen.

  • Goede inhoud verdient goede vorm. Daarom leveren wij de roadmap mooi gedesigned aan jullie op. Je kunt ‘m aan de muur hangen of met collega’s delen. Wel zo fijn als de routebeschrijving door iedereen begrepen wordt toch?

Wij bieden je dit complete traject voor eenmalig 16.500,-

Wil je meer weten of kun je onze expertise en creativiteit gebruiken bij jouw internal branding-traject?

Neem dan gerust contact met ons op. Naast het fundament voor jouw internal branding programma en de begeleiding hiervan, kunnen je ook helpen met losse elementen. Denk aan het in kaart brengen van de employee journey, het opstellen van medewerker persona of het creëren van interne uitingen. Doen we graag!

Plan een inspiratiecall

Zij gingen je voor:

  • Buro Dirigo
  • Hendrik Figeeweg 1-U
  • 2031 BJ Haarlem
Mensen maken merken