fbpx

Interview René HerremansDo’s en don’ts bij het opstellen van een EVP

René Herremans is een topper in onze flexibele schil. Als expert op het gebied van people & culture betrekken wij hem bij strategische vraagstukken. Vooral als het gaat om het ontwikkelen en vormgeven van aantrekkelijk werkgeverschap, werving & behoud van medewerkers en arbeidsmarkt- & employee-communicatie. 

Voordat René de stap naar het zelfstandig ondernemerschap maakte, werkte hij veertien jaar bij Albert Heijn (Ahold/Delhaize), onder andere als Director Employer Branding & Employee Engagement. René is auteur van de boeken ‘Uw werknemer wordt klant’ en ‘De merkmotor’. Tijdens onze openingsborrel geeft hij een mini-workshop over de do’s en don’ts bij het formuleren van een Employee Value Proposition (EVP). Alvast een kennismaking:

René; waar heb jij ervaring met EVP’s opgedaan?
Het maken van een Employee Value Proposition is een soort positioneren en werken aan de kernbelofte. Iets wat mij al in het begin van mijn carrière met de marketing-paplepel is bijgebracht. Dat begon bij Defensie toen ik betrokken was bij de arbeidsmarktcampagne ‘□ geschikt / □ ongeschikt’. Later werd ik bij Ahold/Delhaize verantwoordelijk voor het werkgeversmerk Albert Heijn en leerde ik zelf de EVP bepalen. Inmiddels heb ik als zelfstandig adviseur die ervaring aangevuld met diverse klantcasussen.

Vind jij het opstellen van EVP’s iets voor HRM of voor marketingcommunicatie en waarom?
HR heeft de inhoudelijke, functionele kennis en marcom heeft de tools om te positioneren en het goed te brengen. Daarom vind ik het opstellen van een EVP een klus waar beiden in samenwerking verantwoordelijk voor zijn.

Welke organisatie inspireert jou op het moment (en waarom)?
Deze advertentie heb je vast voorbij zien komen. Ziet er niet gelikt uit, maar wel een mooie concretisering van het gedachtegoed ‘flexibiliteit voor al het mooie dat het leven te bieden heeft.’

Dat sluit aan bij de thematiek waarover ik momenteel mijn derde management boekje ‘Nooit meer zonder personeel’ schrijf. Hierin laat ik zien dat je met goed medewerkergericht werkgeverschap duurzaam verschil maakt.

Wat ik ook inspirerend vind: een techniekbedrijf als TDI, dat een studiefonds voor kinderen van medewerkers opricht. Of het werkgeverschap van Philips in de vorige eeuw. Bedrijven die echt in de schoenen van hun medewerkers gaan staan en willen ontdekken hoe en waarmee zij hen kunnen ondersteunen. En er op vertrouwen dat de extra waarde voor werknemers zich terugbetaald door loyaliteit, betrokkenheid, productiviteit en ambassadeurschap.

Laatste vraag: waarom zouden mensen jouw mini-workshop moeten volgen?
Als je wilt weten wat een Employee Value Proposition eigenlijk is, waarom die nodig is én hoe je een EVP kunt bouwen waarin je zowel jezelf als één werkgever voor een brede groep kunt profileren en toch relevant kunt zijn voor al die verschillende doelgroepen die in jouw organisatie aanwezig zijn. Ik heb er zin in!


Is je interesse rond het fenomeen EVP gewekt? Kom dan naar René’s mini-workshop tijdens onze openingsborrel op 1 juni. Hopelijk tot dan!

Partnerbadge LeadInfo
  • Buro Dirigo
  • Hendrik Figeeweg 1-U
  • 2031 BJ Haarlem
Mensen maken merken
×

Hej!

Leuk dat je ons appt! Stel ons gerust een vraag of zeg gewoon even gedag 👋🏻

× Stel ons een vraag